Hot and Sunny Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Faber - WaarBenJij.nu Hot and Sunny Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Faber - WaarBenJij.nu

Hot and Sunny Australia

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hi People,

Eindelijk een berichtje vanuit Australië..duurde een beetje lang, maar ik heb hier bijna geen internet op mijn laptop en we waren veel aan het reizen.

We hebben een lange reis gehad naar Australië..Eerst naar Singapore, daar 19 uur wachten en dan door naar Sydney. Dat viel toch even zwaar tegen, zonder te slapen!! Maar toen we er eindelijk waren, waren we zo ontzettend blij! Australië is zo mooi en een fijn temperatuurtje. De eerste week zaten we in een appartement in Parramatta, wat ons heel erg goed bevallen was. Parramatta is een buitenwijkje van Sydney. De eerste dagen hebben we alleen maar dingen zitten te regelen, zoals een Australisch telefoonnummer en bankaccount etc.

Tussendoor zijn we wel nog naar de blue mountains gegaan. Daar hebben we nog een wandeling gemaakt met 2 andere dutchies. Helaas was het weer best wel slecht, maar toch een hele leuke dag gehad.

Daarna waren we vast beraden om te gaan beginnen aan Farm work. Dit was in Gatton, dicht bij Brisbane. Voor ons 2nd year visa. Ik was helemaal blij, want dat zou betekenen dat we op een camping gingen wonen. Yay terug naar een camping!! We waren 's nachts om 2 uur opgestaan en kwamen aan om 13.30u. Helemaal kapot van het reizen, bleek het een varkensstal te zijn. We kregen een caravan met nog 3 andere mensen. Die caravan was helemaal kapot en hartstikke vies. We hadden allebei zoiets, nee...dit gaan we niet doen. Wat een teleurstelling! We zijn gelijk weer omgedraaid, backpack op mijn rug en weer terug naar het station gelopen in zeker 35 graden.
Snel een hostel geboekt en terug naar Brisbane..daar kwamen we rond 18.00u aan.

Uiteindelijk weer terug naar Sydney gevlogen om hier normaal werk te zoeken, waar we nog volop mee bezig zijn. Ondertussen lekker naar het strand geweest en genoten van de zon:)

Will be continued......... (Foto's komen er later bij)

• 11 Januari 2016 - 07:10

Mariska:

Hey Lotte, wat leuk dat eerste reisverslag. ben benieuwd waar jullie terecht komen. In elk geval veel succes met werk zoeken en vergeet niet ook vooral vakantie te vieren. Groetjes Mariska

• 11 Januari 2016 - 07:32

Jokke Nicasie:

Tof begin precies. Kamperen in een varkensstal. Joepie.
    Het is te hopen dat je snel een jobke vindt, anders is het een retourtje Nederland. Ik ben er zeker van dat het wel zal lukken. Bijdehands zoals jullie zijn.
    Pak het leven zoals het komt. Het is verdomme kort genoeg.
    Groetjes en ne knuffel. Jokke en Sonja
    O

• 17 Januari 2016 - 17:06

Ad En Marion Van Benthem:

Hallo Lotte,
    Eindelijk een berichtje van ons. Wij zitten inmiddels weer in Spanje! Prachtig weer, een beetje koud met een harde wind, maar het is genieten geblazen.
    Wat een maf begin van jullie trip! Een varkensstal is niet zo aantrekkelijk! Dan kun je nog beter zo'n gammel bungalowtje van onze camping hebben!
    Maar ja, als dat in brand vliegt ben je misschien in een varkensstal veiliger!
    Zijn er in Australie geen campings waar je receptioniste kunt worden? Je hebt tenslotte al ervaring in die branche!
    Succes met een baan zoeken en tot het volgende verhaal!
    Een dikke knuffel van ons!

• 01 April 2016 - 13:27

Ria Dictus:

Hallo Lotte,

Ik heb je verslag gelezen, en hoop dat je nu meer gesetteld ben en een baan hebt gevonden.
    En geniet van het land nu heb je de herfst en verdwijnt de grootse hitte,
    Mijn broer is intussen verhuisd naar Foster en heeft de zicht op zee vanaf zijn balkon,
    Vond het leuk om je eerste kennismaking met Australie te lezen, Onze plannen zijn om plus minus Augustus 2017 voor 3 maanden naar Australie te gaan,
    Over een paar weken gaan we naar Tenerife en de zomer gaan we een rondreis Zweden en Noorwegen maken.

Laat maar snel wat horen hoe je het verder verloopt in Australie en wat je nu onderneemt en in welk gedeelte je bent, NSW vinden wij erg mooi.

Groeten en een hele mooie tijd daar,